Bemærk, opsigtsvækkende! Photinia Devil’s Dream® er et blikfang

06. November 2020

Ideel hækplante gør perfekt opmærksom på sig selv

En tilvækst på op til 50 cm pr. år sammen med en kompakt, opretstående vækst med bedste plukkevenlighed: Disse fakta gør Photinia Devil’s Dream® til en ideel hækplante. I køberens øjne overbeviser den desuden med et helt andet USP (unikt salgspunkt): Dens lysende røde skud, med hvilke Devil’s Dream® giver en attraktiv afveksling til den enkelt-grønne standardhæk.

Om vinteren grøn, om sommeren fyrig-rød: Hvis der er noget, som Photinia Devil’s Dream® ikke er, er det kedelig. Og netop dermed scorer den points hos målgruppen. ”Forbrugeren, som simpelthen finder en almindelig grøn hæk i haven uinteressant, bliver fanget af den”, udtaler Uwe Behrens, i hvis bedrift fotiniaen for eksempel er disponibel. Sammenlignet med traditionelle fotiniaer er Devil’s Dream® væsentlig mere kompakt og har således ifølge Behrens en yderligere fordel for at kunne positionere sig vellykket på markedet. Det er dens korte skud, som giver den røde fotinia sin stærkt forgrenede, uigennemsigtige vækst, hvorfor den for køberen egner sig optimalt til at indhegne grunde og haver. To eller tre planter pr. meter er her ideelt. Og køberen kan med Devil’s Dream® meget hurtigere glæde sig over en overdådig hæk end med den klassiske glansmispel med sin mere løse vækst.

Fra forår til hen på sensommeren er Photinia Devil’s Dream et totalt kulørt blikfang med ekstra, hvide blomster i maj. Først hen mod efteråret bliver den støt mere grøn, beholder også sit løv om vinteren, inden de nye, røde bladskud følger om foråret. En fuldstændig solrig placering er bedst egnet for den, men den beholder også sin farve i halvskygge. – Og det væsentligt længere end det er tilfældet med de almindelige fotiniaer, betoner Behrens. Med sin langvarige farverigdom og den gode plukkevenlighed er Devil’s Dream® også velegnet som solitær og sætter som krukkeplante dekorativ kolorit på altan og terrasse.

For at kommunikere mærkets fordele ud er marketingkonceptet også primært: opsigtsvækkende! Fotiniaen springer straks i øjnene på salgsstederne på grund af den markante flammeetiket og –plakat samt den lysende røde 4-liter-container. Takket være en omfattende pressekampagne i dame-, have-, bolig- og livsstilsmagasiner kunne Devil’s Dream® i de foregående år placeres i medierne med succes. Siden 2018 er den således nået frem til ca. 2,5 millioner læsere. Blandt andet med flere siders fotogalleri kommenteres plantningen af Devil’s Dream®-hækken i medierne. Devil’s Dream® er ligeledes til stede på TV. Den vinterfaste dyrkning var således for kort tid siden i et indslag i tysk fjernsyn. Samspillet mellem gode vækstegenskaber, den enestående farve og den fint tilpassede PR-kampagne stiller forventninger om et yderligere vellykket år for Devil’s Dream®

Yderligere oplysninger på www.devils-dream.de

Zur Übersicht